Er zijn 4 documenten gevonden.

De verkeersonveiligheid in Nederland tot en met 2000

Publicatie/rapport R-2001-30
Gepubliceerd: 2001 (SWOV): Schagen, Drs. I.N.L.G. van (red.)
Trefwoorden: Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Vervoerswijzen, Overige vervoerswijzen, Risico's, Verkeersveiligheid in cijfers, Infrastructuur, Technologie & ITS, Handhaving, Educatie,...
Verkeersdoden: met name laatste vijf jaar weer een verbetering In het jaar 2000 werden er 1082 verkeersdoden geregistreerd. Dit is een groot aantal, maar toch is de algemene ontwikkeling positief... Lees meer

Interactiegedrag van verkeersdeelnemers; Fase 1

Publicatie/rapport R-2001-32
Gepubliceerd: 2001 (SWOV): Roskam (COV), Drs. A.J. ; Wiersma (TUD), drs. J.W.F. ; Wouters (SWOV), drs. P.I.J.
Trefwoorden: Mens, gedrag & verkeer, Risico's, Visie & beleid, Vervoerswijzen, Overige vervoerswijzen, Infrastructuur, Technologie & ITS, Educatie, Verkeersveiligheid in cijfers, Handhaving,...
De ontwikkeling van een methodiek voor het meten van Situation Awareness is de eerste fase van langetermijnonderzoek op het gebied van telematica. Voor bestuurders is belangrijk dat zij een... Lees... Lees meer

Ontwikkelingen in parkomvang en onveiligheid bestelauto's

Publicatie/rapport R-2001-33
Gepubliceerd: 2001 (SWOV): Schoon, Ing. C.C.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Verkeersveiligheid in cijfers, Risico's, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Infrastructuur, Technologie & ITS, Handhaving, Educatie, Internationaal,delivery...
In het kader van het onderzoeksprogramma 2000-2001 van de SWOV, thema Voertuigveiligheid, is onderzoek verricht naar de verkeersveiligheid van bestelauto's. Aangezien het aantal slachtoffers in...... Lees meer

Training van kalibratie bij leerling-automobilisten

Publicatie/rapport D-2001-19
Gepubliceerd: 2001 (SWOV): Kuiken, M.J. ; Twisk, drs. D.A.M.
Trefwoorden: Risico's, Mens, gedrag & verkeer, Educatie, Vervoerswijzen, Verkeersveiligheid in cijfers, Visie & beleid, Handhaving, Infrastructuur,calibration
In het verkeer bestaat de mogelijkheid om tot op bepaalde hoogte de moeilijkheidsgraad van de taak te variëren. Door snel te rijden met korte volgafstanden wordt de rijtaak moeilijker. Ook de eigen... Lees meer