Er zijn 466 documenten gevonden.

Driver profiles and situations

Publicatie/rapport
Gepubliceerd: 2018 (European Commission): Wesseling, S.; Adams, P.; Baker, A.; Bakker, B.; Craen, S. de; Jansen, R.J; Lillington, T.; Moertl, P.; Mons, C.; Neuhuber, N.; Nes, N. van; Schagen, I. van
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,

Using naturalistic data to study time headway behind motorcycles and other vehicles

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2019 : Winkelbauer, M; Donabauer, M.; Pommer, A.; Jansen, R.
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Internationaal,
Roughly 10% of motorcycle accidents in Austria are rear-end collisions. One explanatory factor for this could be short time headway, hence this research project. Naturalistic research provides a...

Effectiveness of low speed autonomous emergency braking in real-world rear-end crashes

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2015 : Fildes, B.; Keall, M.; Bos, N.; Lie, A.; Page, Y.; Pastor, C.; Pennisi, L.; Rizzi, M.; Thomas, P.; Tingvall, C.
Trefwoorden: Risico's, Technologie & ITS,
This study set out to evaluate the effectiveness of low speed autonomous emergency braking (AEB) technology in current model passenger vehicles, based on real-world crash experience. The validating...

The potential of naturalistic driving for in-depth understanding of driver behavior: UDRIVE results and beyond

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2018 : Nes, N. van; Bärgman, J.; Christoph, M.; Schagen, I. van
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Risico's, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
Within the UDRIVE project, a rich cross-European naturalistic driving database was created which includes everyday driving data on car and truck drivers and powered two-wheeler riders. The database...

A conceptual model for persuasive in-vehicle technology to influence tactical level driver behaviour

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2019 : Gent, P. van; Farah, H.; Nes, N. van; Arem, B. van
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
Persuasive in-vehicle systems aim to intuitively influence the attitudes and/or behaviour of a driver (i.e. without forcing them). However, the challenge in using these systems in a driving setting... Lees meer

Hoe reageren fietsers op zelfrijdende auto’s?

Publicatie/rapport R-2018-21
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): Vlakveld, W.P.; Kint, S. van der
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Personenauto, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,Behaviour; cycle; cyclist; cycling; car; autonomous driving; control; automatic; autonomous vehicle; cross roads...
Fietsers voelen zich bij een dreigend conflict met een zelfrijdende auto onzekerder dan bij een dreigend conflict met een traditionele auto. Dit blijkt uit het feit dat ze bij een kritische situatie... Lees meer

The effects of using mobile phones and navigation systems during driving

Publicatie/dissertatie
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): Knapper, A.
Trefwoorden: Risico's, Technologie & ITS,

ADAS in het rijexamen

Publicatie/rapport R-2018-20
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): Vlakveld, W.P.; Wesseling, S.
Trefwoorden: Technologie & ITS, Educatie,questionnaire
Sinds 1 januari 2016 mag op het rijexamen voor personenauto’s gebruikgemaakt worden van zogeheten Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Uitgezonderd zijn systemen die de auto automatisch... Lees... Lees meer

Multi-level driver workload prediction using machine learning and off-the-shelf sensors

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2018 : Gent, P. van; Melman, T.; Farah, H.; Nes, N. van; Arem, B. van
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
The present study aims to add to the literature on driver workload prediction using machine learning methods. The main aim is to develop workload prediction on a multi-level basis, rather than a...

Naturalistic Driving-onderzoek bij de SWOV

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2013 : Knapper, A; Nes, N. van; Christoph, M.
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,