Er zijn 35 documenten gevonden.

Sustainable Safety 3rd edition – The advanced vision for 2018-2030

Publicatie/rapport
isbn: 978-90-73946-17-0
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): SWOV
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Personenauto, Risico's, Infrastructuur, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,Traffic; safety;...
The vision of Sustainable Safety is an optimal approach to improve road safety, originating from the Netherlands. It is a vision that is shared by many road safety professionals. A sustainably safe...

Recommendations for safety and sustainability measures

Publicatie/rapport
Gepubliceerd: 2017 (European Commission): Tattegrain, H.; Wilmink, I.; Wesseling, S.; Guyonvarch, L.; Frey, A.; Welsh, R.; Evegenou, M.; Letisserand, D.; Riouffreyt, M.; Guillaume, A.; Nes, N. van
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Infrastructuur, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie, Internationaal,
The aim of Task 5.1 is to identify and select, among the outcomes of SP4, the results that are relevant to infer recommendations for measures improving road safety and sustainability. Due to time...

DV3 – Achtergronden en uitwerking van de verkeersveiligheidsvisie

Publicatie/rapport R-2018-6B
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): Aarts, L.T.; Dijkstra, A.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Personenauto, Risico's, Infrastructuur, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,Traffic; safety;...
Vijfentwintig jaar geleden werd Duurzaam Veilig geïntroduceerd: een gezamenlijke visie van overheden en verkeersveiligheidsprofessionals om de verkeersonveiligheid in Nederland aan te pakken. In 2005... Lees meer

DV3 - Visie Duurzaam Veilig Wegverkeer 2018-2030

Publicatie/rapport
isbn: 978-90-73946-15-6
Gepubliceerd: 2018 (SWOV): SWOV
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Personenauto, Risico's, Infrastructuur, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,Traffic; safety;...
De visie Duurzaam Veilig is een door vele verkeersveiligheidsprofessionals gedeeld beeld van de optimale aanpak om de verkeersveiligheid in Nederland te verbeteren. Een duurzaam veilig wegverkeer...... Lees meer

Ontwikkeling Netwerk Safety Index gemeente Amsterdam

Publicatie/rapport R-2017-10
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Wijlhuizen, G.J.; Petegem, J.W.H. van; Schermers, G.; Bruin, J. de; Commandeur, J.J.F.; Kars, V.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Infrastructuur, Visie & beleid,Cycling; cyclist; bicycle; moped; moped rider; road network; cycle track; traffic; safety performance indicator; SPI; accident; accident rate...
De gemeente Amsterdam voert een proactief risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid (Meerjarenplan Verkeersveiligheid 2016-2021, Gemeente Amsterdam, 2016). Een belangrijke reden voor de toenemende...... Lees meer

Speed-pedelec op de rijbaan

Publicatie/rapport R-2017-13
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Groot-Mesken, J. de; Vlakveld, W.; Wesseling, S.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Infrastructuur, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving,elektrische fiets
Sinds 1 januari 2017 is de nieuwe wetgeving voor de speedpedelec van kracht en is de speed-pedelec gekentekend als bromfiets – tot die tijd gold de speed-pedelec (tijdelijk) als snorfiets. Volgens... Lees meer

Speed-pedelecs op de rijbaan: observatieonderzoek

Publicatie/rapport R-2017-13A
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Vlakveld, W.P.; Wesseling, S.; Groot-Mesken, J. de; Christoph, M.; Algera, A.J.; Twisk, D.A.M.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Infrastructuur, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving,elektrische fiets
Veranderingen in de regelgeving Speed-pedelecs zijn elektrische fietsen die trapondersteuning bieden tot aan 45 km/uur. Tot 1 januari 2017 waren speed-pedelecs volgens de wet snorfietsen. Wanneer er... Lees meer

Second opinion Amsterdamsestraatweg

Publicatie/rapport R-2017-6
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Louwerse, W.J.R.; Loenis, B.J.C.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Personenauto, Infrastructuur, Visie & beleid,Traffic; safety; accident; accident rate; accident prevention; layout; modification; secondary road; design (...
De Amsterdamsestraatweg in Utrecht is een lange, drukke 50km/uur-weg die het centrum van Utrecht verbindt met de Utrechtse binnenring en de gemeente Maarssen in het noordwesten. De gemeente Utrecht... Lees meer

Doorontwikkeling CycleRAP-instrument voor veiligheidsbeoordeling fietsinfrastructuur

Publicatie/rapport R-2016-11
Gepubliceerd: 2016 (SWOV): Wijlhuizen, G.J.; Petegem, J.W.H. van; Goldenbeld, Ch.; Gent, P. van; Bruin, J. de; Commandeur, J.J.F.; Kars, V.
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Fiets, Infrastructuur, Visie & beleid,cycling
Dit rapport doet verslag van de verdere ontwikkeling van het CycleRAP-instrument. Met deze doorontwikkeling op verschillende onderdelen wordt beoogd het instrument uiteindelijk geschikt te maken als... Lees meer

Objectieve en subjectieve verkeersveiligheid van het N233-kruispunt Rhenen-Achterberg

Publicatie/rapport R-2016-4
Gepubliceerd: 2016 (SWOV): Bax, C.A.; Hoekstra, A.T.G.; Schermers, G.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Infrastructuur, Visie & beleid,perception
De provincie Utrecht heeft SWOV gevraagd onderzoek te doen naar de objectieve en subjectieve verkeersveiligheid ten aanzien van het kruispunt van de N233 met de Bergweg/Achterbergsestraatweg. Het is... Lees meer