Er zijn 3 documenten gevonden.

Scenarios of crashes involving light mopeds on urban bicycle paths

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2019 : Davidse, R.J.; Duijvenvoorde, K. van; Boele-Vos, M.J.; Louwerse, W.J.R.; Stelling-Konczak, A.; Duivenvoorden, C.W.A.E.; Algera, A.J.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler,
In the Netherlands, cyclists have to share the bicycle path with light moped riders. These riders are allowed to ride 25 km/h and do not have to wear a helmet (Dutch regulation). Due to several...

MeBeSafe: Infrastructure & car based nudges to improve cyclist safety

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2017 : Twisk, D.; Hair-Buijssen, S. de
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Mens, gedrag & verkeer,

Single unprotected road user crashes: Europe we have a problem!

Publicatie/artikel
Gepubliceerd: 2016 : Methorst, R.; Eenink, R.; Cardoso, J.; Machata, K.; Malasek, J.
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Internationaal,
Unprotected Road Users (URU) are a subset of Vulnerable Road Users (VRU) who are not protected in their vehicles: pedestrians, cyclists and powered two-wheelers. EU statistics for 2014 show that...