Er zijn 4 documenten gevonden.

Nudging van rijsnelheid via Dick Bruna-borden: een veldexperiment

Publicatie/rapport R-2017-11
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Goldenbeld, Ch.; Groot-Mesken, J. de; Temürhan, M.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Personenauto, Mens, gedrag & verkeer,Urban area; speed; traffic; risk; evaluation (assessment); driver; driving; behaviour; traffic sign; reaction (human); Netherlands; SWOV
Dit rapport beschrijft de resultaten van een onderzoek naar het effect van Dick Bruna-borden langs 30km/uur-wegen op de rijsnelheid van automobilisten. Het onderzoek is door SWOV uitgevoerd in...... Lees meer

Speed-pedelec op de rijbaan

Publicatie/rapport R-2017-13
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Groot-Mesken, J. de; Vlakveld, W.; Wesseling, S.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Infrastructuur, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving,elektrische fiets
Sinds 1 januari 2017 is de nieuwe wetgeving voor de speedpedelec van kracht en is de speed-pedelec gekentekend als bromfiets – tot die tijd gold de speed-pedelec (tijdelijk) als snorfiets. Volgens... Lees meer

Speed-pedelecs op de rijbaan: observatieonderzoek

Publicatie/rapport R-2017-13A
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Vlakveld, W.P.; Wesseling, S.; Groot-Mesken, J. de; Christoph, M.; Algera, A.J.; Twisk, D.A.M.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Infrastructuur, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving,elektrische fiets
Veranderingen in de regelgeving Speed-pedelecs zijn elektrische fietsen die trapondersteuning bieden tot aan 45 km/uur. Tot 1 januari 2017 waren speed-pedelecs volgens de wet snorfietsen. Wanneer er... Lees meer

Make walking attractive; Proceedings high level workshop held at SWOV Institute for Road Safety Research, The Hague, 4-5 September 2017

Publicatie/rapport
Gepubliceerd: 2017 (SWOV): Methorst, R. (ed.)
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger,
Good insight in walking, walkability and effective measures (technical feasibility) does not suffice to get conditions for pedestrians improved. The key is social and political feasibility. In this...