Er zijn 13 documenten gevonden.

SafeVRU: Safe interaction of automated vehicles with vulnerable road users

Projectnr: S17.05B | Status: Lopend, Begindatum: 01 jul 2016, Einddatum: 01 jul 2020
Met bijlagen:
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Personenauto, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Internationaal,
Dat er nog maar weinig bekend is over de interactie tussen geautomatiseerde voertuigen en kwetsbare verkeersdeelnemers liet eerder SWOV-onderzoek al zien. Wat verwachten fietsers en voetgangers van... Lees meer

UDRIVE

Projectnr: C07.13 | Status: Afgerond, Begindatum: 01 okt 2012, Einddatum: 30 jun 2017
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Internationaal,Europa
In het EU-project UDRIVE is gedurende twee jaar in verschillende Europese landen naturalistic driving data verzameld van auto's, vrachtwagens, en gemotoriseerde tweewielers. Een speciaal ontwikkelde... Lees meer

Veilige interactie tussen fietsers, voetgangers en autonome voertuigen

Projectnr: S17.05 | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Voetganger, Fiets, Personenauto, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,delft
Vanuit het oogpunt van fietsers en voetgangers onderzoekt deze studie de interactie tussen deze kwetsbare verkeersdeelnemers en gemotoriseerde 'slimme' – en op termijn – geautomatiseerd rijdende...... Lees meer

Veiligheid tijdens de transitie naar hogere niveaus van automatisering

Projectnr: S17.04 | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Risico's, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
Door de steeds verdergaande automatisering van de rijtaak verandert de rol van de bestuurder in het voertuig. Dit biedt kansen om de verkeersveiligheid te verbeteren, maar brengt ook nieuwe risico’s... Lees meer

Mentale taakbelasting

Projectnr: S17.04-a | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Risico's, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
Onderzoeksvragen In hoeverre reguleert de bestuurder zijn taakbelasting? Hoe reguleert de bestuurder zijn taakbelasting? Welke eigenschappen moeten systemen in het voertuig hebben zodat de... Lees... Lees meer

Transition of control

Projectnr: S17.04-b | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,
Onderzoeksvragen Hoe kan de bestuurder de rijtaak zo goed en zo snel mogelijk overnemen van een zelfrijdend voertuig? Wat is de rol van hogere-ordevaardigheden bij het overnemen van de rijtaak?...... Lees meer

Evaluatie Dräger DrugTest 3000

Projectnr: E15.30 | Status: Afgerond, Begindatum: 01 mrt 2015, Einddatum: 01 sep 2015
Trefwoorden: Technologie & ITS, Handhaving,
In 2015 heeft SWOV voor de firma Dräger onderzoek gedaan naar de gevoeligheid van een speekseltester die bedoeld is om recent gebruik van drugs te detecteren. Dit leverde informatie op over de...... Lees meer

Evaluation Oxtox oral fluid screening

Projectnr: C11.12 | Status: Afgerond, Begindatum: , Einddatum:
Trefwoorden: Handhaving, Technologie & ITS,
In 2015 heeft SWOV voor de firma Oxtox onderzoek gedaan naar de gevoeligheid van een speekseltester die bedoeld is om recent gebruik van drugs te detecteren. Dit leverde informatie op over de... Lees... Lees meer

Interpolis SlimOpWeg Experiment: de AutoModus-app

Projectnr: E15.46 | Status: Afgerond, Begindatum: , Einddatum:
Met bijlagen:
Trefwoorden: Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer,bellen
Afleiding door mobiel telefoongebruik vormt een groot verkeersveiligheidsprobleem en daarom heeft Interpolis in het kader van het SlimOpWeg-programma een app voor de smartphone laten ontwikkelen. Het... Lees meer

Veiligheid bij testen met (deels) zelfrijdende voertuigen

Projectnr: S15.04 | Status: Afgerond, Begindatum: 01 jul 2015, Einddatum: 31 dec 2015
Trefwoorden: Risico's, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer,
Er komen steeds meer systemen die (delen van) de rijtaak overnemen. In de meest verregaande vorm leidt dat uiteindelijk tot de volledig zelfstandig rijdende auto. De minister heeft de wens... Lees... Lees meer