Er zijn 7 documenten gevonden.

Sociale aanpak 30km/uur-gebieden

Projectnr: E17.10 | Status: Lopend, Begindatum: 23 jun 2017, Einddatum: 30 jun 2018
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Risico's, Infrastructuur, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,verblijfsgebied
CROW, VVN, SWOV en 5 gemeenten onderzoeken of participatieve buurtacties een bijdrage kunnen leveren aan een betere naleving van de snelheid in 30km/uur-zones. SWOV voert een voor- en nameting uit...

Doorontwikkeling kennis voor proactieve instrumenten

Projectnr: S17.08-a | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Risico's, Visie & beleid,instrument
Voor beleidsmakers is het lastig te bepalen waar en voor wie het nog onveilig is. Om hiertoe beter in staat te zijn en om meer proactief beleid te voeren, zijn overheden bezig de mogelijkheden van... Lees meer

Overgang van de speed-pedelec naar de categorie bromfiets

Projectnr: S17.21 | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2017, Einddatum: 31 dec 2017
Met bijlagen:
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Risico's, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer,
Per 1 januari 2017 is de speed-pedelec wettelijk niet langer een (snor)fiets, maar valt binnen de categorie bromfietsen en geldt voor berijders van speed pedelecs ook de helmplicht en de verplichting... Lees meer

Kosten en baten van retrofit contourmarkering

Projectnr: C11.25 | Status: Afgerond, Begindatum: , Einddatum:
Trefwoorden: Vracht- en bestelverkeer, Risico's, Visie & beleid, Internationaal,
In opdracht van 3M deed SWOV in 2014 onderzoek naar de kosten en baten van het retrofit invoeren van contourmarkering op vrachtauto’s in Nederland. Baten zijn er in de vorm van bespaarde slachtoffers... Lees meer

Veiligheid bij testen met (deels) zelfrijdende voertuigen

Projectnr: S15.04 | Status: Afgerond, Begindatum: 01 jul 2015, Einddatum: 31 dec 2015
Trefwoorden: Risico's, Technologie & ITS, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer,
Er komen steeds meer systemen die (delen van) de rijtaak overnemen. In de meest verregaande vorm leidt dat uiteindelijk tot de volledig zelfstandig rijdende auto. De minister heeft de wens... Lees... Lees meer

Doorontwikkeling van kennis voor proactieve praktijkinstrumenten

Projectnr: S16.08-b | Status: Lopend, Begindatum: 01 jan 2016, Einddatum: 31 dec 2016
Trefwoorden: Risico's, Visie & beleid,instrument
De beschikbare proactieve praktijkinstrumenten zoals ProMeV zijn op dit moment gebaseerd op de theoretische principes van (onder andere) Duurzaam Veilig. Bij gebruikers van deze instrumenten bestaat... Lees meer

Benchmarking van verkeersveiligheid met gemeenten

Projectnr: S16.08-a | Status: Afgerond, Begindatum: 01 jan 2016, Einddatum: 31 dec 2016
Met bijlagen:
Trefwoorden: Risico's, Visie & beleid,benchmark
Decentrale overheden zijn in belangrijke mate verantwoordelijk voor verbetering van de verkeersveiligheid in hun gebied. Een methode die daarbij behulpzaam kan zijn is ‘benchmarking’, globaal gezegd... Lees meer