Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Overige vervoerswijzen, Risico's, Infrastructuur, Visie & beleid,beleid
In 2019 kwamen er 661 mensen om in het Nederlandse verkeer: 17 minder dan in 2018. 21.400 mensen raakten ernstig gewond, een vergelijkbaar aantal als in 2018.Met de huidige trend worden de...
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving,helmdracht
Opties voor de verbetering van stedelijke bereikbaarheid, verkeersveiligheid, luchtkwaliteit, de klimaatopgave, en de aanpak van de drukte in de spits.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Risico's, Mens, gedrag & verkeer,gewond
Hoofdletsel is het meest voorkomende letsel bij verkeersdoden die in het ziekenhuis overlijden
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Overige vervoerswijzen, Infrastructuur, Technologie & ITS, Handhaving,
Woensdag 5 februari vindt in de Tweede Kamer het Algemeen Overleg Verkeersveiligheid plaats. Met het oog op de volle agenda heeft SWOV een infographic gemaakt met relevante informatie.
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Infrastructuur, Mens, gedrag & verkeer,autosnelweg
Analyse van ongevals- en letselfactoren en daaruit volgende aanknopingspunten voor maatregelen.
Projectnr: C07.13 | Status: Afgerond, Begindatum: 01 okt 2012, Einddatum: 30 jun 2017
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Technologie & ITS, Mens, gedrag & verkeer, Internationaal,Europa
In het EU-project UDRIVE is gedurende twee jaar in verschillende Europese landen naturalistic driving data verzameld van auto's, vrachtwagens, en gemotoriseerde tweewielers. Een speciaal ontwikkelde... Lees meer
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Vracht- en bestelverkeer, Risico's, Mens, gedrag & verkeer, Internationaal,
Europese automobilisten besteden 10% van de rijtijd aan afleidende activiteiten, en 4% aan ‘hand-held’ mobiele telefoongebruik, zoals typen of bellen. Er is vooral een toename in telefoongebruik te...