Er zijn 4 documenten gevonden.

SWOV: Geef verkeersveiligheid prominente plek bij (her)inrichting stedelijk gebied

Met bijlagen:
Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Gemotoriseerde tweewieler, Personenauto, Infrastructuur, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer,stad
De ruimtelijke inrichting van steden heeft invloed op de verkeersveiligheid. De manier waarop een stad is ingericht, is achteraf moeilijk aan te passen. Daarom is het goed om vanaf de start bij...

Veilige infrastructuur voor voetgangers en fietsers

Met bijlagen:
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Risico's, Infrastructuur, Visie & beleid, Mens, gedrag & verkeer,
Een veilige infrastructuur is van levensbelang voor voetgangers en fietsers. In 2010-2019 was 40% van het totale aantal verkeersdoden voetganger of fietser. Van het totale aantal ernstig...

Rapport: Het effect van buurtacties in 30km/uur-straten van vijf gemeenten

Met bijlagen:
Trefwoorden: Verkeersveiligheid in cijfers, Vervoerswijzen, Voetganger, Fiets, Infrastructuur, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,bewoners
In opdracht van het CROW heeft SWOV buurtacties in 30km/uur-straten van vijf gemeenten geëvalueerd.  

Start pilot over effectiviteit van een sociale aanpak bij te hard rijden in de wijk

Trefwoorden: Vervoerswijzen, Voetganger, Infrastructuur, Mens, gedrag & verkeer, Handhaving, Educatie,verblijfsgebied
CROW, SWOV, Veilig Verkeer Nederland (VVN) en vijf gemeenten werken samen in het project ‘sociale aanpak 30 km/h-gebieden’ om via buurtparticipatie het te hard rijden in woonwijken te beïnvloeden.