Project

ADVERTS: afleiding door digitale billboards

ADVERTS richt zich op afleiding door (digitale) billboards. Afleiding is een van de belangrijkste uitdagingen voor het wegverkeer. Afleiding wordt niet alleen veroorzaakt door factoren binnen het voertuig, maar ook door factoren buiten het voertuig. Het toenemende gebruik van (digitale) billboards is daarom een interessant gegeven.

Per definitie zijn billboards bedoeld om de aandacht te vragen van weggebruikers. Sommige eigenschappen van reclame langs de weg veroorzaken echter meer afleiding dan anderen.

Dit project zal deze kwestie in detail onderzoeken en het volgende opleveren:

  • Opstellen en verspreiden van aanbevelingen voor Europese nationale wegautoriteiten die gericht zijn op het minimaliseren van afleiding van (digitale) billboards zodat veilig rijden mogelijk blijft.
  • Kansen maximaliseren voor de implementatie van deze aanbevelingen door gebruik te maken van input van wegautoriteiten en door het geven van workshops, artikelen en nieuwe media (website en webinars).

ADVERTS wordt uitgevoerd door een consortium bestaande uit SWOV, BRSI (Belgium) and TRL (UK).

Print this page

Project nr.

E17.24

Status

Lopend
Begindatum: 01 sep 2017
Einddatum: 01 jan 2019