Churchill, T., Stipdonk, H. & Bijleveld, F. (2010). Effects of roundabouts on road casualties in the Netherlands. R-2010-21. SWOV, Leidschendam.
CROW (1998). Eenheid in rotondes. Publicatie 126. CROW Kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede.
CROW (2002a). Handboek wegontwerp – Gebiedsontsluitingswegen. Publicatie 164c, CROW Kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede.
CROW (2002b). Fietsoversteken op rotondes: supplement bij publicatie 126 'Eenheid in rotondes'. Publicatie 126a. CROW Kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede.
CROW (2008). Turborotondes. Publicatie 257. CROW Kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur, Ede
Dijkstra, A. (2005). Rotondes met vrijliggende fietspaden ook veilig voor fietsers? Welke voorrangsregeling voor fietsers is veilig op rotondes in de bebouwde kom? R-2004-14. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Doumen, M.J.A. & Weijermars, W.A.M. (2009). Hoe Duurzaam Veilig zijn de Nederlandse wegen ingericht? Vragenlijststudie onder wegbeheerders. D-2009-5. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Elvik (2003). Effects on road safety of converting intersections to roundabouts. In: Transportation Research Record 1847, p. 1-10. Transportation Research Board, Washington D.C.
Fortuijn, L.G.H. (2005a). Veiligheidseffect turborotondes in vergelijking met enkelstrooksrotondes. In: Verkeerskundige werkdagen 2005, Ede, 31 p.
Fortuijn, L.G.H. (2005b). Voorrangsregeling fietsers op rotondes; Overzicht van gegevens uit Nederlandse studies sinds 2000. In: Verkeerskundige Werkdagen 2005, Ede, 22 p.
Hydén, C. & Várhelyi, A. (2000). The effects on safety, time consumption and environment of large scale use of roundabouts in an urban area: a cast study. In: Accident Analysis & Prevention. Vol. 32, nr. 1 p. 11-23. .
Minnen, J. van (1990). Ongevallen op rotondes; Vergelijkende studie van de onveiligheid op een aantal locaties waar een kruispunt werd vervangen door een "nieuwe" rotonde. R-90-47. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Minnen, J. van (1995). Rotondes en voorrangsregelingen. Verslag van een drietal onderzoeken: de ontwikkeling van de veiligheid op nieuwe rotondes, het wijzigen van de voorrang op oudere pleinen en de regeling van de voorrang voor fietsers rond rotondes. R-95-58. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Minnen, J. van (1998). Rotondes en voorrangsregelingen II; Uniformering voorrangsregeling op oudere pleinen, veiligheid fietsvoorzieningen en tweestrooks rotondes. R-98-12. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Slop, M. (1995). Kostenindicatie opheffing voorrang gemotoriseerd verkeer op niet-gemotoriseerd verkeer. R-95-13. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Wegman, F. & Aarts, L. (red.) (2005). Door met Duurzaam Veilig; Nationale Verkeersveiligheidsverkenning voor de jaren 2005-2020. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV, Leidschendam.
Wijnen, W., Mesken, J. & Vis, M.A. (2009). Effectiviteit en kosten van verkeersveiligheidsmaatregelen. R-2010-9. SWOV, Leidschendam.