Tags: Infrastructure, Human behaviour in traffic, Policy, Transport mode, International,itinerary
In de wisselwerking tussen gebruik en structuur van het wegennet speelt de routekeuze van verkeersdeelnemers een belangrijke rol: de structuur zal de routekeuze mede beïnvloeden terwijl de optelsom... Read more
Published: 2010 (Monash University Accident Research Centre MUARC): Corben, B.; Nes, N. van; Candappa, N.; Logan, B.L.; Archer, J.
The Kinetic Energy Management Model (KEMM) was developed by MUARC as a conceptual model for defining and analysing the various factors influencing crash frequency and crash outcome severity. Five...
Tags: Transport mode, Other modes of traffic, Policy, Human behaviour in traffic, International,policy
Dit rapport doet verslag van een studie naar de betekenis en de reikwijdte van het begrip ‘integraal beleid’ binnen de verkeersveiligheidswereld. Van integraal beleid of een integrale aanpak is...... Read more
The articles presented in this Special Issue on Road Safety Management represent an illustration of the growing interest in policy-related research in the area of road safety. The complex nature of...