Found 7 documents.

Snorfietsongevallen op het fietspad: Hoe ontstaan ze en hoe zijn ze te voorkomen?

Publication/report R-2017-12
Published: 2017 (SWOV): Davidse, R.; Duijvenvoorde, K. van; Boele, M.; Louwerse, R.; Stelling, A.; Duivenvoorden, K.; Algera, A.J.
Tags: Transport mode, Powered two-wheeler, Risks, Infrastructure, Human behaviour in traffic,scooters
Het SWOV-team voor diepteonderzoek heeft 36 snorfietsongevallen bestudeerd die op een fietspad binnen de bebouwde kom plaatsvonden. Deze ongevallen zijn samen te vatten in zes verschillende... Read... Read more

Speed-pedelec op de rijbaan

Publication/report R-2017-13
Published: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Groot-Mesken, J. de; Vlakveld, W.; Wesseling, S.
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Infrastructure, Technology & ITS, Human behaviour in traffic, Enforcement,elektrische fiets
Sinds 1 januari 2017 is de nieuwe wetgeving voor de speedpedelec van kracht en is de speed-pedelec gekentekend als bromfiets – tot die tijd gold de speed-pedelec (tijdelijk) als snorfiets. Volgens... Read more

Speed-pedelecs op de rijbaan: observatieonderzoek

Publication/report R-2017-13A
Published: 2017 (SWOV): Stelling-Konczak, A.; Vlakveld, W.P.; Wesseling, S.; Groot-Mesken, J. de; Christoph, M.; Algera, A.J.; Twisk, D.A.M.
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Infrastructure, Technology & ITS, Human behaviour in traffic, Enforcement,elektrische fiets
Veranderingen in de regelgeving Speed-pedelecs zijn elektrische fietsen die trapondersteuning bieden tot aan 45 km/uur. Tot 1 januari 2017 waren speed-pedelecs volgens de wet snorfietsen. Wanneer er... Read more

Pedelecs and speed pedelecs

18 Sep 2017
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Infrastructure, Human behaviour in traffic,
Pedelecs are popular. Initially especially elderly people bought pedelecs, but meanwhile pedelecs have also become popular with other target groups. It is not precisely known if cycling on a pedelec... Read more

Snorfietsongevallen op het fietspad: karakteristieken en scenario's van ongevallen op wegvakken en kruispunten

Publication/report R-2017-12A
Published: 2017 (SWOV): Davidse, R.J.; Duijvenvoorde, K. van; Boele, M.J.; Louwerse, W.J.R.; Stelling, A.; Duivenvoorden, C.W.A.E.; Algera, A.J.
Tags: Transport mode, Powered two-wheeler, Risks, Infrastructure, Human behaviour in traffic,scooters
Dit rapport doet verslag van een SWOV-dieptestudie naar snorfiets­ongevallen op fietspaden binnen de bebouwde kom. Bij een dieptestudie naar verkeersongevallen wordt zo veel mogelijk gedetailleerde... Read more

In-depth study into crashes with light mopeds on urban bike paths

Projectnr: S17.03 | Status: Completed, Start date: 01 Jan 2017, End date: 01 Oct 2017
Attachments:
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Infrastructure, Policy, Human behaviour in traffic,
In recent years it seems to have become increasingly busy on bike paths. In addition, the traffic combination on these bike paths has altered significantly; wider and faster vehicles such as like...... Read more

Transfer of the speed pedelec from the category bicycles to the category mopeds

Projectnr: S17.21 | Status: Active, Start date: 01 Jan 2017, End date: 31 Dec 2017
Attachments:
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Risks, Policy, Human behaviour in traffic,
Since January 1, 2017, the speed pedelec is no longer classified as a ‘light moped’ but it falls within the category of ‘mopeds’. As a result,  speed pedelec riders are obliged to wear a helmet and... Read more