Found 45 documents.

Verkeersveiligheid, wiens verantwoordelijkheid is het eigenlijk?

Publication/report R-2019-31
Published: 2019 (SWOV): Twisk, D.A.M.
Tags: Policy, Human behaviour in traffic,
Zou het niet beter zijn voor de verkeersveiligheid, als – meer dan nu – de verantwoordelijkheid daarvoor bij burgers zelf wordt gelegd? Immers, het merendeel van de ongevallen wordt door onveilig...... Read more

Oudere verkeersdeelnemers

Publication/brochure Factsheet SPV-D7
Published: 2019 (Kennisnetwerk Strategisch Plan Verkeersveiligheid): SWOV; CROW
Tags: Policy, Human behaviour in traffic,

De basisschoolomgeving

Publication/brochure Factsheet SPV-D8
Published: 2019 (Kennisnetwerk Strategisch Plan Verkeersveiligheid): SWOV; CROW
Tags: Infrastructure, Policy, Human behaviour in traffic,

Onderzoeksopzet stelselherziening medische rijgeschiktheid

Publication/report R-2019-21
Published: 2019 (SWOV): Davidse, R.J.
Tags: Policy, Human behaviour in traffic, Education,
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil graag weten hoe de medische rijgeschiktheid gedurende de looptijd van het rijbewijs het best kan worden beoordeeld en heeft SWOV gevraagd een opzet... Read more

The potential of naturalistic driving for in-depth understanding of driver behavior: UDRIVE results and beyond

Publication/article
Published: 2019 : Nes, N. van; Bärgman, J.; Christoph, M.; Schagen, I. van
Tags: Transport mode, Powered two-wheeler, Passenger car, Freight and delivery traffic, Risks, Technology & ITS, Human behaviour in traffic,
Within the UDRIVE project, a rich cross-European naturalistic driving database was created which includes everyday driving data on car and truck drivers and powered two-wheeler riders. The database...

Using naturalistic data to study time headway behind motorcycles and other vehicles

Publication/article
Published: 2019 : Winkelbauer, M; Donabauer, M.; Pommer, A.; Jansen, R.
Tags: Technology & ITS, Human behaviour in traffic, International,
Roughly 10% of motorcycle accidents in Austria are rear-end collisions. One explanatory factor for this could be short time headway, hence this research project. Naturalistic research provides a...

Analysing noisy driver physiology real-time using off-the-shelf sensors: Heart rate analysis software from the Taking the Fast Lane Project

Publication/article
Published: 2019 : Gent, P. van; Farah, H.; Nes, N. van; Arem, B. van
Tags: Human behaviour in traffic,
This paper describes the functioning and development of HeartPy: a heart rate analysis toolkit designed for photoplethysmogram (PPG) data. Most openly available algorithms focus on electrocardiogram...

HeartPy: A novel heart rate algorithm for the analysis of noisy signals

Tags: Risks, Human behaviour in traffic,
SWOV researcher Van Nes coauthored the article 'HeartPy: A novel heart rate algorithm for the analysis of noisy signals' in the magazine 'Transportation Research'.

HeartPy: A novel heart rate algorithm for the analysis of noisy signals

Publication/article
Published: 2019 : Gent, P. van; Farah, H.; Nes, N. van; Arem, B. van
Tags: Human behaviour in traffic,
Heart rate data are often collected in human factors studies, including those into vehicle automation. Advances in open hardware platforms and off-the-shelf photoplethysmogram (PPG) sensors allow the...

Verkeersconflicten met speed-pedelecs

Publication/report R-2019-17
Published: 2019 (SWOV): Vlakveld, W.P.; Mons, C.; Kamphuis, K.
Tags: Transport mode, Bicycle, Risks, Human behaviour in traffic,
In 2017 hebben 29 deelnemers ieder twee à drie weken gereden op een geïnstrumenteerde speed-pedelec. De speed-pedelecs waren onder andere uitgerust met een naar voren gerichte camera en een naar...... Read more