Found 3 documents.

Snorfietsongevallen op het fietspad: Hoe ontstaan ze en hoe zijn ze te voorkomen?

Publication/report R-2017-12
Published: 2017 (SWOV): Davidse, R.; Duijvenvoorde, K. van; Boele, M.; Louwerse, R.; Stelling, A.; Duivenvoorden, K.; Algera, A.J.
Tags: Transport mode, Powered two-wheeler, Risks, Infrastructure, Human behaviour in traffic,scooters
Het SWOV-team voor diepteonderzoek heeft 36 snorfietsongevallen bestudeerd die op een fietspad binnen de bebouwde kom plaatsvonden. Deze ongevallen zijn samen te vatten in zes verschillende... Read... Read more

Snorfietsongevallen op het fietspad: karakteristieken en scenario's van ongevallen op wegvakken en kruispunten

Publication/report R-2017-12A
Published: 2017 (SWOV): Davidse, R.J.; Duijvenvoorde, K. van; Boele, M.J.; Louwerse, W.J.R.; Stelling, A.; Duivenvoorden, C.W.A.E.; Algera, A.J.
Tags: Transport mode, Powered two-wheeler, Risks, Infrastructure, Human behaviour in traffic,scooters
Dit rapport doet verslag van een SWOV-dieptestudie naar snorfiets­ongevallen op fietspaden binnen de bebouwde kom. Bij een dieptestudie naar verkeersongevallen wordt zo veel mogelijk gedetailleerde... Read more

Transfer of the speed pedelec from the category bicycles to the category mopeds

Projectnr: S17.21 | Status: Active, Start date: 01 Jan 2017, End date: 31 Dec 2017
Attachments:
Tags: Transport mode, Bicycle, Powered two-wheeler, Risks, Policy, Human behaviour in traffic,
Since January 1, 2017, the speed pedelec is no longer classified as a ‘light moped’ but it falls within the category of ‘mopeds’. As a result,  speed pedelec riders are obliged to wear a helmet and... Read more